Beriringan ke Syurga~

Saturday, November 29, 2008

Zikir Cinta~




Ya Illahi Rabbi...
saat ini aku ingin makin lebih dekat denganMU
saat keyakinan itu seolah-olah mengikat jantungku
terasa ingin segera kembali padaMU
aku ingin berlari mendakap cintaMU
Aku ingin terbang mencari awan redhaMU
menaungi batas waktu yang mengalir laju
agar aku tidak terpisah denganMU
walau aku tahu,aku tidak layak untuk itu

Kata-kata cinta yang terucap indah
mengalir menghalus menipu
hinga saat bibir mengalun ASMA'MU
ternyata ZIKIR CINTAMU lebih nilainya
hati ini makin takut untuk mengintai cinta selainMU
takut jiwa makin kotor dek rindu yang membelai
Bimbang dua mata ini membeku dari mengalirkan bukti cintaku
bimbang hati ini tenggelam melupakanMU
Tuhan, sakit derita ini biar jadi penawar dosaku..



Ya Allah cintaku..
biarkan aku mati dalam jiwa yang tenggelam dek cinta padaMU..
benarkan aku mengekor Para KekasihMU kesyurga,
meski aku hanya merangkak dibarisan terkebelakang.
Tolong Ya Allah..
Bawaku lari dari jiwa yang berputus asa.
bawaku lari dari hati yang kelam
bawaku lari dari sendu yang mencengkam...
kerna aku hanya ingin menagih cintaMU...


monolog_nessasyahirah

0 comments:

Powered by Blogger.
=)

Followers

Search This Blog

© Nessa Syahirah, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena