Beriringan ke Syurga~

Wednesday, February 3, 2010

tanya sama bintang




Kata dia
Bintang jadi saksi
Pertemuan aku dengannya.
Kata aku
Bintang tak bisa melihat
Andai kita bepisah
Satu hari nanti.

Kata dia
bintang mendengar luahan hati
Ceritakan pada bintang
Segala cerita hati
Anggapkan dia yang mendengar
Supaya aku tenang
Bila dia tidak disisi
Kata aku
Bintang tidak bisa mendengar
Bintang tidak bisa memahami
Yang mendengar
Yang memahami
Adalah dia
Jadi aku mahu dia disisi

Kata dia
Bintang itu indah
Lihatlah bintang
Pasti aku akan ceria kembali.
Kata aku
Bintang tidak mampu menceriakanku
Yang bisa menceriakankanku adalah dia.
Kerana dialah bintangku.

(puisi untuk farhah)







Salam.

Tak payahlah saya menghighlightkan berapa kurun saya tak bermesra dengan blog kesayangan ini, umum mungkin sudah tahu blog ini sedang mengumpul habuk yang berkepuk- kepuk, dan hari ini, saya datang menyembur fabrezz, biar harum semerbak.

Saya pinjam laptop awanys, laptop kesayangan sudah bertukar tangan pada kakak kembali, biasalah, musim serangan asigment yang menggila sudah tamat, dan turn kakak saya pula yang masuk sem lewat sikit dari saya, jadi apalah salahnya buat baik, pinjamlah, amiklah kakakku sayang oii( ayat kipas nak dapat jubah free lagi..huhu), oh ya, kakak saya baru dapat elaun maktab, jadi dia sedang kaya, mintalah dia belanja kamu semua sebab dia pemurah orangnya.err.

Tak ada isu yang nak saya omelkan , sebab itulah saya sudah tak banyak membebel diblog lagi, lagipun, ada sesuatu yang kurang menyenangkan berlaku di blog, maka saya seperti kurang mood nak menulis lagi.oh, adakah saya menimbulkan kontroversi? Tidak kan.

Semalam, sahabat yang belajar dimesir telefon, bahagianya saya, bila dia dimalaysia, tidak pula rasa rindu melampau, tapi bila dia dah kesana, saya rasa seperti mahu terbang …..oh, saya mahu jumpa farhah, kata farhah dia rindu tulisan saya, maka saya menulis hari ini.puisi diatas adalah untuk dia.

Oh ya, minggu depan saya final, mohon sahabat- sahabat doakan saya, maklumlah, baru degree sem satu, masih panjang masanya, jadi doakan saya agar kuat.

Maafkan saya, buat sahabat- sahabat yang ‘memfollow’ blog saya ‘beriringan ke syurga’, saya mohon maaf diblog ini, tak apakan.sebenarnya blog itu penulisan saya untuk menghasilkan sebuah buku, waktu laptop diformat, semua hasil penulisan itu hilang, dan saya sedang cuba untuk menulis kembali, jangan Tanya kenapa tak backup, sila tanya abang saya yang baik hati itu.

Buat yang tahu tentang penulisan novel saya yang bertajuk menanti hanan(atau mungkin akan ditukar tajuknya), novelnya hampir selesai, Cuma mohon doanya juga untuk saya Berjaya terbitkan novel itu dengan mudah, maaf sudah lama tidak postkan sambungannya di blog, sebab tak ada orang yang sudi baca pun.(ayat merajuk).

Sudah.

Saya tidak berniat nak bercakap panjang.

Jadi nanti kita bertemu lagi.

Suatu masa nanti.


2 comments:

iNtAnCtZ said...

salam~waa..nessa nak terbit kan ke meniti hanan itu?sape kate takde org bace...ade...cume orang tu tak tau mau komen ape..all da best!if dh publish,kasi tau la ye..

selamat menjadi student degree...may allah bless~

nessa syahirah said...

eh takdelah, cuma masih dalam angan-angan..hampir selesai, doakan dipermudahkan ye..takdelah, pasal merajuk takde org baca tu nisa main2 la..ishh..takkanlah~

arigatoe, you too.dah nak masuk sem3 kan.waa~

Powered by Blogger.
=)

Followers

Search This Blog

© Nessa Syahirah, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena