Beriringan ke Syurga~

Wednesday, April 28, 2010

err..I'am Sorry!

Anda tak rasa gambar ni agak sedikit 'poyo' ke?





Dalam hidup, saat yang paling saya benci untuk hadapi, bila saya teringat tentang perkara yang saya redah dengan keputusan melulu tanpa berfikir panjang sehingga menyebabkan hidup saya berubah 90 darjah, saya cuba memahami erti redha, tapi saya hanya manusia biasa yang dianugerah perasaan menyesal, dan kadang- kadang benci dengan diri sendiri.

Kadang- kadang dalam keramaian manusia di sekeliling kita, kita merasa sangat sunyi.

Hati macam nak pecah, bila saya teringat tentang kesalahan yang pernah saya buat pada sesiapa pun,kesalahan yang tak akan lesap hanya dengan perkataan 'maaf', tapi saya hanya manusia, yang kadang- kadang terpaksa menjadi kejam demi diri sendiri.


Kadang- kadang saya tidak menjadi diri saya yang sebenar, (atau mungkin itu diri saya yang sebenar), yang sakitnya, bila saat kita tidak menjadi diri kita yang sebenar, kita membuat sesuatu perkara yang meninggalkan kesan negatif dalam pandangan mata orang lain, sehingga bila kita menjadi diri kita yang sebenar, kita adalah manusia yang tidak layak untuk dilayan dengan baik.

sebenarnya malam ini hati saya berat, kerana saya teringat sesuatu perkara yang berlaku pada diri hasil tindakan melulu yang saya lakukan atas tekanan yang menimpa diri waktu itu, maka saya tidak menjadi diri saya yang sebenar, perkara itu telah berlaku dan saya seharusnya mencuba untuk menerima apapun yang ditanggapi orang lain.

saya hanya mampu duduk dan mengharap agar ianya hilang dalam fikiran semua orang, atau tidur dengan mengharap saya bangun keesokan dengan hati yang lapang dan terus melupakan apapun yang saya fikirkan waktu ini.

sesiapa pun saya, dan sesiapa pun anda, kita berkongsi bumi yang sama, cuma dari dunia kehidupan yang berlainan, diri yang berlainan, sehingga kita tak mampu menjadi baik untuk semua orang.

err..I'am Sorry..

moga esok hari saya masih bernafas~

eh..sepatutnya saya tidur terus kan tanpa perlu menulis entry ni, tapi..

hey, saya ni manusia lah~







0 comments:

Powered by Blogger.
=)

Followers

Search This Blog

© Nessa Syahirah, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena