Beriringan ke Syurga~

Tuesday, July 12, 2011

Terima kasih atas 9 julai ini.



Assalamualaikum.

Kata seorang ustaz saya, hanya manusia yang pernah turun demonstrasi tahu bagaimana ketagihnya untuk turun lagi. Saya tersenyum mengingatkannya.

Water canon yang airnya mampu menyengat kulit.

Gas pemedih mata yang bagaikan disembur serbuk cili.

Perjalanan yang berbatu- batu.

Peluh menyimbah memandikan tubuh.

Malah ada tubuh berdarah- darah dibelasah.

Ada tulang yang patah ditendang tanpa belas.

Malah yang bergadai nyawa.

Dengan ujian yang sedikit ini, Saya ingin berusaha memahami,ingin sungguh memahami, bagaimana para sahabat begitu ketagih ingin hadir dalam peperangan menegakkan agama islam, berlari- lari ingin bertemu kematian.ya Kematian.

Jauhnya mati syahid itu dengan kita, sukarnya ingin mengapainya, dengan jiwa yang masih cintakan dunia, yang masih gentarkan selain-NYA, yang masih sayangkan harta benda, yang masih teragak- agak mahu melepaskan habuan dunia, yang masih bertegang leher dalam mempertahankan agama. Sungguh, saya ingin merasa ketagihnya keluar berjihad! Oh, masih jauhnya saya.

Atas jalanan, kita bertemu demi TUHAN, maka untuk saya dan anda semua, andai niat kita semua turun 9 julai 2011 ini bukan kerana Allah, atas nama-NYA, untuk agama-NYA, Maka tubuh- tubuh yang lemah dan letih ditelan sia- sia.untuk saya juga, dan untuk anda semua,

TERIMA KASIH ATAS 9 JULAI 2011 INI..



p/s : dah ditaip lama, tp baru nak post( ^ -^), bahangnya masih terasa..

0 comments:

Powered by Blogger.
=)

Followers

Search This Blog

© Nessa Syahirah, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena