Beriringan ke Syurga~

Monday, July 4, 2011

Tulis.tulis.tulis.




salam.

yosh~

tangan gatal nak menulis,

walaupun dalam kepala- kosong.tulis.padam.tulis dan padam,nasib baik guna laptop, boleh backspace, kalau masih guna kertas?

tak ada apa yang dapat dikongsikan sebenarnya, sebab semua idea-idea yang nak ditulis dan telah difikirkan sepanjang minggu lalu terbang ditiup angin waktu yang jeles nak bagi kesempatan dan waktu lapang.diri pun separa cerdik tak catat point- point penting, jadi yang pergi biarkan pergi=), bak kata seorang penulis terkenal yang tak ingat namanya apa, idea penulisan akan hadir sewaktu engkau mula menulis.jadi marilah berseru : idea..idea..idea..datanglah kau.( ada asap kat belakang).hoho, okeh, x lawak.

sibuk sana sini orang bercerita bab ke'bersih'an kebelakangan ni, maka marilah sama- sama menyahut seruan untuk membersihkan segala kekotoran di bumi tercinta ini.turun jangan tak turun okeh! marilah sama- sama kita beriringan tangan sambil bayangkan ada lagu freedom by maher zain sebagai muzik latar dan dalam keadaan basah kuyup kena simbah dengan water canon, lagi best ada asap- asap cinta pemedih mata lagi, memang super drama lah~ maka jomlah..jomlah~(buat muka comel tangan kat dagu)=).

okeh kelaut.

oh ye.

saya baru baca(atau mungkin lebih sesuai dipanggil : belek- belek) satu buku tulisan John Gray, the famous author yang tulis buku men from mars and woman from venus. buku yang bertajuk why mars and venus are collide ini saya tak tahu penulisannya yang keberapa. kalau namanya nak baca buku english sebelum ni memang mintak maaf lah. tapi disebabkan buku ni antara rujukan dalam asigment subjek pengurusan islam, maka haruslah bagi saya membaca serba sedikit. mula- mula memang boringlah sebab saya tak pernah baca tulisannya sebelum ni, tapi lama- lama memang menarik sebab banyak perbezaan dan ilmu mengenai wanita dan lelaki diketengahkan, manusia biasalah, tahu benda baru memang mengujakan!

nah saya kongsikan sedikit. nak tahu ?

"A woman 's greatest challenge is to begin caring for herself as much as she is caring for others."

nah lagi.
"A woman's enormous capasity for joy, delight, and fulfillment is the fuel that lets a man know that he makes a different."

"by focusing on giving ourselves what we need, we will have more to give our partners"

lagi?sila baca sendiri. diatas adalah quotations yang best- best dan biasanya kalau membaca dan jumpa apa sahaja ayat yang best saya akan catatkannya di mana- mana tempat. mungkin lepas ni saya akan mula pelbagaikan genre buku bacaan saya supaya pengetahuannya lebih meluas.insyaAllah.

waa..best jugak tulis ikut suka hati ni, boleh kongsi macam- macam dalam satu entry.saya punya blog.saya punya sukalahkan nak tulis apa.haha-peace~gaya2 santai ni lebih melapangkan dan tak memberatkan- kepala saya dan anda yang sangat rajin membaca karutan- karutan saya ini, jika bosan, please leave this page immediately.acceceh~baiklah, tanpa anda siapalah saya.=)

saya tahu interaksi dengan pembaca itu penting, maka minta maaf diatas penulisan- penulisan saya yang memang syok sendiri sebab itulah gaya dan keunggulan saya.wah!-saya suka bercakap dengan diri sendiri, memang dari kecik saya akan motivate diri sendiri, maka kadangkala terbawa- bawa dalam penulisan, dan saya harus lebih berhati- hati selepas ini. kalau setakat ini, gaya penulisan penulis yang saya paling suka adalah penulisan adrea hirata, penulis untuk buku- buku sang pemimpi, lasykar pelangi dan lain- lain, gaya penulisannya lebih rapat dengan pembaca, macam kita sedang baca diari rahsia manusia lain, dan semangatnya melingkari kita pula.

Ramai orang akan menilai seseorang melalui penulisan, lagi- lagi mereka- mereka yang ada blog, maka akan senanglah manusia diluar menilai anda, tapi tidak saya, saya bukan seseorang yang mudah menilai, dan yang paling penting tidak suka dinilai, lihat saja gaya penulisan saya yang sentiasa berubah, jadi jangan nilai saya, sebab esok nilaian anda pada saya akan berubah juga.=)

okeh, sebenarnya saya teringin berkongsi hal peribadi dengan rakan- rakan bloggerz sekalian, tapi entah, masih belum bersedia, atau tidak akan bersedia selama- lamanya, saya bukan pemendam asalnya, tapi akhir- akhir ni saya sukar untuk mempercayai sesiapapun, sesiapapun, jadi apa yang ada dalam hati saya, biarkan saya sahaja yang tahu, dan pastinya Allah lebih tahu, sebab, pada siapapun saya bercerita, kefahaman saya pada masalah tersebut tak akan difahami manusia lain, jadi , baik memendam dari disalahtafsirkan, walaupun saya tahu dan sangat tahu, berkongsi masalah itu dapat meringankan beban dalam kepala yang ditanggung.tapi manusia lain jasad dan hati takkan dapat faham.takkan dapat.huhu..emosi nampak~.

okehlah, makin panjang makin mengarut. esok saya akan jadi 'yang lain', itupun kalau saya nak menulis esok.SALAM~

0 comments:

Powered by Blogger.
=)

Followers

Search This Blog

© Nessa Syahirah, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena