Beriringan ke Syurga~

Monday, December 29, 2008

Selamat Tahun Baru!!!


post ni dah ditaip dari semalam, tapi atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan, jadi terlambat post dalam blog pulak.

Assalamualaikum~~


Salam Tahun baru buat semua sahabat, Semoga tahun yang baru berlalu memberi seribu satu pengertian buat diri, jangan dibiar setiap detik berlalu tanpa sebarang peningkatan , jangan dibiar tiap detik berlalu sebagai diri yang penuh dengan kerugian


“Demi masa,sungguh manusia dalam kerugian kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran”

(Al-‘Ars 103: 1-3)


Saya memilih untuk membuka post tahun baru dengan satu berita yang sangat merentungkan hati, Buletin Utama malam ini memaparkan tentang serangan kedua Israel kebumi Palestin dalam jangka masa yang dekat, 104 butir Bom dilepaskan, 240 Angka kematian, 1000lebih cedera, itu yang dinyatakan, tapi saya tahu, angkanya pasti lebih dalam penipuan yang semakin berlapis-lapis.Amareka terkutuk , seperti biasa menyalahkan HAMAS sebagai penyebab serangan, diselangi beberapa pembohongan lain,lagi..lagi dan lagi.ingat orang islam BODOH ke? Peduli apa aku dengan pandangan korang yang cakap tak desak Israel henti serangan,(atas pelbagai alasan gila dari orang gila) saya kisah dan sangat kisah tentang semakin bertambah penderitaan buat Saudara tercinta di Palestin disebalik Misi menyahudikan Al-Quds si bangsat Israel.cuma yang pasti,Ke'jeles'an saya terserlah menonton astro oasis, wartawannnya boleh solat Dalam masjid Al-Aqsa.tiba-tiba rasa nak tukar cita-cita jadi wartawan oasis pulak.


Alhamdulillah, sempat memanjatkan doa Akhir dan Awal Tahun,kalau ikut sejarah, Saidina Umar menerima Pandangan Saidina Ali bagi memulakan Tahun Islam dengan Tarikh penghijrahan Nabi, ini Ilmu yang baru saya tahu dan dapat dari Halaqoh~tv9.tahun lepas-lepas sambut tahun baru selalunya kat balai islam kelantan, maka baca doa Akhir tahun selalunya kat dalam bas yang bawa kami dari MADA , mana taknya, bertolak dari sekolah pun dah petang sangat.Oh~rindunya suasana tu, apa yang penting, balik ke sekolah malamnya kami takkan balik dengan tangan kosong, mesti ada bunga kat tangan masing-masing, sebabnya, sultan kelantan datang sekali malam tu, nak sambut sultan mesti banyak bunga-bunga kat sepanjang jalan Sultan nak masuk, Sultan dah balik, kami jadi tukang kutip bunga Sultan, hehe..


Disebalik kemeriahan menyambut Tahun Baru, Negara Dikejutkan dengan Kemangkatan Yang –Dipertua Negeri Sembilan, Al-Fatihah, Moga Roh Baginda termasuk dalam golongan Orang yang soleh hendaknya.sejuk hati tengok semua personality tv3 yang perempuan pakai tudung, rasa macam tv3 dah jadi tvislam pulak, kalau diteruskan kan lagi bagus,macam Azizah Ariffin. nak nak Wanita hari ini bincang topik Hijrah, penghijrahan dari tidak bertudung kepada bertudung, dua orang Artis yang dah diberi Hidayah dan kekuatan Oleh Allah untuk bertudung dijemput, InsyaAllah, sama-sama kita doakan semua Saudari seislam kita sedar tentang kewajipan bertudung.

azizah ariffin bertudung Pictures, Images and Photos


Bercakap tentang Azam, setiap orang mesti nak perbaharui Azam bila masuk je tahun baru, ikutlah, semuannya terpulang pada Individu, jangan lupa nak perbaharui Iman sudah.Buat sahabat-sahabat yang merajinkan diri menerjah inbox handphone saya, Terima kasih banyak-banyak, Selamat Tahun Baru juge..=)Jaga Diri, Jaga Iman, Jaga Akhlak.tata~

Assalamualaikum..


p/s:kenape semua orang nak ucap tahun baru Hijrah kena sebut Hijrah sekali, tapi tahun baru Masihi tak payah sebut Masihi ek??

1 comments:

Pencinta Ilahi said...

"selamat tahun baru masihi 2009"

pakcik dah sebut masihi tu..ekekeke

Powered by Blogger.
=)

Followers

Search This Blog

© Nessa Syahirah, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena