Beriringan ke Syurga~

Monday, September 6, 2010

The sound of tears



The sound of tears


Seringkali yang kita dengar, Malaysia sudah aman atau marilah menjaga keamanan Malaysia, malah golongan yang mahu menegakkan islam, dan keadilan dibumi Malaysia ini sering dilabel sebagai pembawa perpecahan kaum, perbalahan dan sebagainya.

Sememangnya kita bersyukur kerana sering terlepas dari bencana alam seperti yang berlaku dinegara- negara lain, malah terselamat dari sebarang perang perebutan wilayah, namun perlu diingat, tentang mangsa bunuh, sembelih, curi, rompak, samun, buang bayi, ragut- hari ini kita terselamat, esok atau lusa, Bagaimana? mati tetap mati, dalam perang atau dibunuh dirumah sendiri, jangan terkejut jika bandingan mangsa bagi kedua- dua keadaan ini hampir sama.

Kita sering merasa aman, dalam hiburan dalam limpahan makanan dan dalam kemewahan kehidupan. Kita jangka kita terselamat dari bala Tuhan, namun sedarlah, kejadian- kejadian akhir- akhir ini bukan bala kah? Maka tepuk dada dan istighfar.

Di Malaysia, kadar kelahiran anak luar nikah adalah 12 minit bagi satu kelahiran, andai kita masih mampu merasa tidak apa tentang hal ini, maka urutlah dada, pujuklah iman, supaya menjadi manusia yang bimbang dan luruh jantung dengan maksiat yang semakin berleluasa, sekurang- kurang dengan selemah- lemah iman ini, dengan membenci dosa- dosa ini, kita lepas dari pertanyaan Allah diakhirat kelak.

Pendek kata, kalau mahu merasa negara kita masih aman, masih terselamat dari bencana, masih terlepas dari Bala, fikirlah kembali, benarkah kamu merasa SANGAT aman?

Tangisan Arwah:

Nurin Jazlin Ahmad jazilin
Nurul huda Abdul Ghani
Nursyuhada burak


serta mangsa- mangsa lain.

Sampai bila akan terus beralih keanak- anak yang lain dari sehari kesehari..

Anak- anak kecil mangsa rogol, dera dan bunuh itu perlukan pembelaan, bukannya dibiarkan keluarga mereka terus tertanya- tanya tentang keadilan, kehilangan anak yang dikandung sembilan bulan, disusui dan dipeluk dengan kasih saya bukan semudah melepaskan lembu yang dijaga sejak kecil untuk dikorbankan.

Maka sampai bila mahu berpusing jauh mencari penyelesaian masalah jenayah yang semakin ketara dari sehari kesehari, meskipun statistik jenayah melaporkan penurunan kadar jenayah dari setahun kesetahun, tapi pelik bila semakin banyak jenayah yang terpapar di media, maka jawapan yang pasti adalah berbaliklah kepada Islam, berkesannya hukum islam itu bukanlah pada beratnya, tapi bila kita mengikut perintah Allah, yakinlah kepada Allah.



Selamat datang anak- anak merdeka!

Sambutan hari Merdeka yang benar- benar memerdekakan anak- anak gadis dari kongkongan ibu bapa, bukan itu saja, valentine (yang tidak semena- mena disambut), Tahun baru dan hari- hari yang mahu sangat disambut, disambut dengan selimut Kemurkaan Tuhan!
Maka tunggulah saat sembilan bulan kemudian, kehadiran ‘anak- anak merdeka’ disambut dengan penuh malu dan kebencian, bersepahlah ‘anak- anak Merdeka’ dimerata tempat, malah ada yang hanya tinggal jasad tanpa nyawa.

Maka hari ini jika anak- anak gadis dibiar berpeleseran tanpa teguran atau kemarahan kedua ibu bapa, hanya kerana takut anak lari atau hubungan keluarga menjadi renggang, maka tunggulah saat hukuman Allah, saat bayi- bayi kecil dibuang, maka jangan mula pening kepala, kerana yang asasnya sudah tidak dicantas, jika memang benar mahu anak- anak berdikari, bukannya dengan membiarkan anak- anak gadis hidup tanpa sebarang teguran, dibiarkan pindah kerumah- rumah kawan, atau bukannya dengan cukup diberi wang saku, maka engkau pergilah kemana- mana yang engkau suka, tapi biarkan mereka berdikari ibarat merantai tangannya dengan tali yang panjang, biarpun dia kemana sahaja, tali itu masih kukuh digenggamanmu, persoalan agamanya masih diambil berat, kemana perginya masih dirisaukan, siapa kawan- kawannya masih dipersoalkan!

Benarkah merasa sudah Aman?

Maka sekali lagi saya bertanya, benarkah sudah merasa aman?

maka, Sambutlah Merdeka yang engkau agung-agungkan!


video

0 comments:

Powered by Blogger.
=)

Followers

Search This Blog

© Nessa Syahirah, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena