Beriringan ke Syurga~

Friday, June 24, 2011

pendosa.



Hamba sempurna.
itu bukan aku.
hanya
manusia pendosa
seharian hidup
tak pernah berpisah
dengan dosa.

aku.
pendosa.
yang jalani tiap hari
dengan iringan dosa.
namun.
aku.
bukan si putus asa.
aku pendosa mengenal erti taubat,
aku pendosa yang mengenal ampunan.
aku pendosa yang sedar
aku adalah sekerdil hamba
didepan TUHANnya.

aku pendosa.
meski
telah kujadikan Al-Quran sebagai panduan.
sunnah kujadikan ikutan.
namun
aku tetap pendosa.
dengan melupakan setiap ajaran.
dalam setiap cobaan.

telah kucuba jalani.
hari- hariku dengan tekun.
menjauhi murka TUHAN.
aku tetap pendosa.

aku.
hari ini.
masih ditelan dosa.
hanya mengharap.
dosa didepan
dan dosa disilamku.
terhapus dengan kebaikan.
terpadam dengan keinsafan.
sebelum kematian.
terampun oleh-MU
TUHAN.


-ns-
1.19 a.m.


- Kita bukan manusia sesempurna Rasullullah S.A.W, seharian dalam kehidupan, dosa sentiasa menimpa- nimpa.maka sentiasalah meminta ampunan, dalam kehidupan.dari Allah, moga kita semua mati dalam keredhaan-NYA.amin.

0 comments:

Powered by Blogger.
=)

Followers

Search This Blog

© Nessa Syahirah, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena